01. 01. 2024
Jaká je ideální skladba podlahy pro podlahové topení?
Podlahové topení se stává stále oblíbenějším řešením v moderních domácnostech díky jeho efektivitě…
Válcovaný beton (RCC) je velmi inovativní řešení pro stavbu vozovek. Toto řešení je založeno na kombinaci dlouhodobé životnosti a pevnosti betonu a také na snadném pokládání asfaltu.
Mezi důležité výhody válcovaného betonu řadíme rychlost na jeho výstavbu, mimo jiné i jeho cena. Stojí méně a je odolnější než konvenční materiály na vozovky.
Pokládka z válcovaného betonu je jednoduchá, rychlá a hospodárná. Hlavním důvodem je, že neobsahuje žádnou přidanou výztuž nebo kotvící prvky a ani nevyžaduje bednění nebo jiné rozsáhlé stavební práce. Ve srovnání s tradiční konstrukcí vozovky lze s touto technikou dosáhnout významných úspor. Náklady na pokládku válcovaného betonu jsou stejné a často i nižší než u asfaltových vozovek. Jeho dlouhodobé náklady na údržbu jsou však mnohem nižší. Nižší náklady představují až 30% úsporu.
Vysoká pevnost a trvanlivost válcovaného betonu snižuje běžné problémy, které jsou spojené s jinými typy vozovky. Válcovaný beton je odolnější vůči vyjíždění kolejí, je schopen vydržet velké bodové a opakující se zatížení, je odolný vůči poškození způsobenému pohonnými hmotami, oleji a také je mrazuvzdorný.
Základní složky válcovaného betonu jsou stejné jako u běžného betonu: písek, kamenivo, cement a voda. Liší se pouze v množství jednotlivých komponent. Směs z válcovaného betonu je zavlhlá a speciálně vytvořena pro pokládku asfaltovým finišerem. Zhutnění probíhá pomocí silničních válců podobně jako u asfaltových směsí.
Válcovaný beton má velice dobré uplatnění také při rekonstrukci vozovek jako krytová nebo podkladní vrstva. Také lze využít jako kompozitní vozovka s obrusnou asfaltovou vrstvou, kde tvoří pevný a odolný základ.
Betonové vozovky se neprohýbají a mají vynikající odolnosti proti tvorbě trvalých deformací. Vyvozené zatížení od dopravy je rychle a rovnoměrně rozloženo přes relativně širokou a únosnou oblast.
Většina zatížení na asfaltových vozovkách je přenášena do podloží. Pružné asfaltové vrstvy, které leží na podkladních vrstvách, rozloží vyvozené napětí postupně přes malou oblast do spodních vrstev. Dochází k tomu, že asfaltové vozovky jsou více náchylné a závislé na podpoře podloží. Síla jednotlivých asfaltových vrstev musí být taková, aby rozložila vzniklé zatížení bez vlastní deformace.
01. 01. 2024
Jaká je ideální skladba podlahy pro podlahové topení?
Podlahové topení se stává stále oblíbenějším řešením v moderních domácnostech díky jeho efektivitě…
Vyplňte jednoduchý formulář a my Vám obratem odpovíme.