Válcovaný beton RCC

Válcovaný beton (RCC) je velmi inovativní řešení pro stavbu vozovek. Toto řešení je založeno na kombinaci dlouhodobé životnosti a pevnosti betonu a také na snadném pokládání asfaltu.

Mezi důležité výhody válcovaného betonu řadíme rychlost na jeho výstavbu, mimo jiné i jeho cena. Stojí méně a je odolnější než konvenční materiály na vozovky.

Velký výkon bez vysokých nákladů

Pokládka z válcovaného betonu je jednoduchá, rychlá a hospodárná. Hlavním důvodem je, že neobsahuje žádnou přidanou výztuž nebo kotvící prvky a ani nevyžaduje bednění nebo jiné rozsáhlé stavební práce. Ve srovnání s tradiční konstrukcí vozovky lze s touto technikou dosáhnout významných úspor. Náklady na pokládku válcovaného betonu jsou stejné a často i nižší než u asfaltových vozovek. Jeho dlouhodobé náklady na údržbu jsou však mnohem nižší. Nižší náklady představují až 30% úsporu.

Vysoká pevnost a trvanlivost válcovaného betonu snižuje běžné problémy, které jsou spojené s jinými typy vozovky. Válcovaný beton je odolnější vůči vyjíždění kolejí, je schopen vydržet velké bodové a opakující se zatížení, je odolný vůči poškození způsobenému pohonnými hmotami, oleji a také je mrazuvzdorný. 

Základní složky válcovaného betonu jsou stejné jako u běžného betonu: písek, kamenivo, cement a voda. Liší se pouze v množství jednotlivých komponent. Směs z válcovaného betonu je zavlhlá a speciálně vytvořena pro pokládku asfaltovým finišerem. Zhutnění probíhá pomocí silničních válců podobně jako u asfaltových směsí.

Válcovaný betonPoužití válcovaného betonu

  • Místní silnice a cesty
  • Odstavné a parkovací plochy
  • Obslužné a příjezdové komunikace
  • Skladovací a průmyslová prostory
  • Distribuční sklady
  • Lesní cesty

Válcovaný beton má velice dobré uplatnění také při rekonstrukci vozovek jako krytová nebo podkladní vrstva. Také lze využít jako kompozitní vozovka s obrusnou asfaltovou vrstvou, kde tvoří pevný a odolný základ.

Hlavní výhody válcovaného betonu

  • Řez vozovkou - asfaltŘez vozovkou - válcovaný betonCenově výhodnější než tradiční asfaltové vozovky
  • Krátká doba výstavby
  • Dlouhá životnost s minimální údržbou
  • Vysoká únosnost
  • Odolný vůči vyjíždění kolejí
  • Nedeformuje se pod těžkým opakujícím se zatížením
  • Otevřený pro lehký provoz během několika hodin
  • Vysoké počáteční pevnosti – plný provoz již po 2 dnech
  • Povrch není tak hladký jako u tradiční cementobetonové vozovky
  • Ekonomické řešení
  • Podporuje udržitelný rozvoj

Betonové vozovky se neprohýbají a mají vynikající odolnosti proti tvorbě trvalých deformací. Vyvozené zatížení od dopravy je rychle a rovnoměrně rozloženo přes relativně širokou a únosnou oblast.

Většina zatížení na asfaltových vozovkách je přenášena do podloží. Pružné asfaltové vrstvy, které leží na podkladních vrstvách, rozloží vyvozené napětí postupně přes malou oblast do spodních vrstev. Dochází k tomu, že asfaltové vozovky jsou více náchylné a závislé na podpoře podloží.  Síla jednotlivých asfaltových vrstev musí být taková, aby rozložila vzniklé zatížení bez vlastní deformace.

Válcovaný beton - PDF leták ke stažení

Válcovaný beton PDF

Ke stažení v PDF >>

Jsme Vám blízko

Články

13. 09. 2019

Výhody a využití průmyslových podlah

Betonové podlahy, které mají vysoce pevný povrch a zvýšenou odolnost, se nazývají průmyslové nebo…

Výhody a využití průmyslových podlah


více

Chcete poradit?

Vyplňte jednoduchý formulář a my Vám obratem odpovíme.

Klikněte zde

Informace o stavbě

Kontaktní údaje



Přílohy

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací