22. 07. 2022
Jak je to s tloušťkou u anhydritových podlah s vytápěním?
Pro realizaci podlahy s vytápěním je vhodným materiálem anhydrit. Nejen, že je jeho pokládka snadná…
Válcovaný beton (RCC) je velmi inovativní řešení pro stavbu vozovek. Toto řešení je založeno na kombinaci dlouhodobé životnosti a pevnosti betonu a také na snadném pokládání asfaltu.
Mezi důležité výhody válcovaného betonu řadíme rychlost na jeho výstavbu, mimo jiné i jeho cena. Stojí méně a je odolnější než konvenční materiály na vozovky.
Pokládka z válcovaného betonu je jednoduchá, rychlá a hospodárná. Hlavním důvodem je, že neobsahuje žádnou přidanou výztuž nebo kotvící prvky a ani nevyžaduje bednění nebo jiné rozsáhlé stavební práce. Ve srovnání s tradiční konstrukcí vozovky lze s touto technikou dosáhnout významných úspor. Náklady na pokládku válcovaného betonu jsou stejné a často i nižší než u asfaltových vozovek. Jeho dlouhodobé náklady na údržbu jsou však mnohem nižší. Nižší náklady představují až 30% úsporu.
Vysoká pevnost a trvanlivost válcovaného betonu snižuje běžné problémy, které jsou spojené s jinými typy vozovky. Válcovaný beton je odolnější vůči vyjíždění kolejí, je schopen vydržet velké bodové a opakující se zatížení, je odolný vůči poškození způsobenému pohonnými hmotami, oleji a také je mrazuvzdorný.
Základní složky válcovaného betonu jsou stejné jako u běžného betonu: písek, kamenivo, cement a voda. Liší se pouze v množství jednotlivých komponent. Směs z válcovaného betonu je zavlhlá a speciálně vytvořena pro pokládku asfaltovým finišerem. Zhutnění probíhá pomocí silničních válců podobně jako u asfaltových směsí.
Válcovaný beton má velice dobré uplatnění také při rekonstrukci vozovek jako krytová nebo podkladní vrstva. Také lze využít jako kompozitní vozovka s obrusnou asfaltovou vrstvou, kde tvoří pevný a odolný základ.
Betonové vozovky se neprohýbají a mají vynikající odolnosti proti tvorbě trvalých deformací. Vyvozené zatížení od dopravy je rychle a rovnoměrně rozloženo přes relativně širokou a únosnou oblast.
Většina zatížení na asfaltových vozovkách je přenášena do podloží. Pružné asfaltové vrstvy, které leží na podkladních vrstvách, rozloží vyvozené napětí postupně přes malou oblast do spodních vrstev. Dochází k tomu, že asfaltové vozovky jsou více náchylné a závislé na podpoře podloží. Síla jednotlivých asfaltových vrstev musí být taková, aby rozložila vzniklé zatížení bez vlastní deformace.
22. 07. 2022
Jak je to s tloušťkou u anhydritových podlah s vytápěním?
Pro realizaci podlahy s vytápěním je vhodným materiálem anhydrit. Nejen, že je jeho pokládka snadná…
Vyplňte jednoduchý formulář a my Vám obratem odpovíme.